• Gràcies a la col·laboració de més de 900 voluntaris convocats enguany per les entitats de la Federació Catalana d’Entitats Contra el Càncer (FECEC), com la Fundació Oncolliga,  s’han aconseguit vendre un total de 36.152 bosses de pebrots solidaris als 673 supermercats Condis de Catalunya.

En la vuitena edició de la campanya anual ‘Posem-li Pebrots al Càncer’, impulsada per Condis Supermercats i la Federació Catalana d’Entitats Contra el Càncer (FECEC) – Junts contra el càncer, en què hi participa la Fundació Oncolliga s’han recaptat un total de 54.228 euros, a través de la venda de 36.152 bosses de pebrots solidaris distribuïdes als 673 supermercats Condis de Catalunya. La recaptació íntegra de la iniciativa és destinada al desenvolupament de projectes d’atenció als malalts de càncer i les seves famílies.

La campanya solidària va celebrar-se els passats dies 8 i 9 d’abril, i va comptar amb més de 900 voluntaris convocats per les entitats de la FECEC, dels quals 240 eren estudiants d’ESO que van col·laborar en la iniciativa a través de l’assignatura de Servei comunitari. Aquests voluntaris van encarregar-se de donar a conèixer els objectius de la campanya i de difondre entre els clients la tasca d’acompanyament i suport que realitzen aquestes entitats, animant-los a comprar una bossa de pebrots solidaris. Els pebrots, venuts a un preu simbòlic d’1,5 euros, han estat proveïts desinteressadament per l’empresa Agroponiente.

Després de vuit anys, ‘Posem-li Pebrots al Càncer’ ha contribuït amb 577.634 euros al desenvolupament de programes d’actuació per millorar el benestar i la qualitat de vida de les persones que pateixen càncer i els seus familiars. Segons ha declarat Lourdes Bullich, cap d’Assumptes Públics i Comunicació de Condis, “el fort arrelament que té aquesta iniciativa entre la ciutadania any rere any és realment esperançador, i demostra la solidaritat i empatia que caracteritzen la nostra societat”. En aquest sentit, Bullich ha volgut dedicar unes paraules d’agraïment “a totes les persones involucrades, tant als voluntaris com als participants, que amb el seu petit gest contribueixen a millorar el dia a dia dels malalts de càncer”.

Per la seva part, Maria Assumpció Vilà, presidenta de la Fundació Oncolliga i de la FECEC, ha explicat que “la campanya té una funció molt important per als pacients oncològics, ja que, a més a més de fomentar la sensibilització, permet seguir ajudant a les persones que pateixen la malaltia”. “Aquest factor és essencial, sobretot tenint en compte que el càncer és una malaltia amb una prevalença cada cop més gran”, ha conclòs Vilà.

Presència a les xarxes socials

La iniciativa d’aquest any ha estat acompanyada d’una forta difusió a les xarxes socials. Així, els organitzadors d’enguany han encoratjat els participants a penjar a Instagram i Facebook un vídeo divertit, amb els pebrots solidaris com a protagonistes i el hashtag #pebrotscancer, per tal d’animar la gent a participar en la campanya i millorar la qualitat de vida dels malalts de càncer i les seves famílies