- Aquest any s’han venut 53.105 bosses de pebrots solidaris a 493 Condis de Catalunya al preu simbòlic 1,5 euros
- Durant les cinc edicions de la campanya s’han recaptat més de 380.000 euros destinats íntegrament a programes de suport als malalts de càncer i a les seves famílies
- Les periodistes Elisenda Carod i Silvia Tarragona, el meteoròleg Tomàs Molina, l’investigador Manel Esteller, el Dr. Germà Lluch i el forner Daniel Jordà han apadrinat la iniciativa
Barcelona, 12 de febrer de 2019.- En la cinquena edició de la campanya solidària impulsada per la Federació Catalana d’Entitats contra el Càncer (FECEC) i Condis Supermercats, celebrada els dies 1 i 2 de febrer, s’han aconseguit recaptar 79.657 euros amb la venda de 53.105 bosses de pebrots. Després de cinc anys, aquesta iniciativa ha contribuït amb més de 380.000 euros a programes de suport i atenció als malalts de càncer i les seves famílies impulsats per la FECEC.
Aquest any s’ha batut el rècord de voluntaris que han participat en la campanya: 900 persones (200 més que l’any anterior) d’arreu de Catalunya que han animat a la gent a comprar una bossa amb dos pebrots, un de verd i un de vermell, al preu simbòlic de 1,5 euros. Els pebrots, aportats desinteressadament per l’empresa Agroponiente, van poder comprar-se a 493 establiments Condis de Catalunya i al súper online “Condisline.com”.
El voluntariat que hi ha col·laborat prové de les entitats organitzadores, així com d’una important crida a la que s’hi han afegit diferents institucions. A més, des de Condis també es fomenta la solidaritat entre el seu personal i col·laboradors, que hi participen des dels punts de venda i des de la plataforma central.
Els padrins d’aquesta cinquena edició de la campanya han estat les periodistes Elisenda Carod i Silvia Tarragona, el meteoròleg Tomàs Molina, el Dr. Germà Lluch, l’investigador Manel Esteller i el forner Daniel Jordà. Durant l’acte de presentació de la campanya, celebrat el passat 31 de gener, Daniel Jordà va elaborar coques i altres receptes amb pebrots solidaris, amb la col·laboració de la resta de padrins.
Xavier Pérez, director de marketing i comunicació del Grup Condis, destaca que “estem molt satisfets dels resultats obtinguts al llarg d’aquests 5 anys de col·laboració amb la FECEC i de poder comptar amb el suport desinteressat de tantes persones, padrins, voluntaris, col·laboradors i els nostres clients. Gràcies a tots ells, podem posar el nostre granet de sorra per ajudar els pacients de càncer i les seves famílies ”.
Per la seva banda, Núria Casaldàliga, vicepresidenta de la Junta directiva de la FECEC i directora d’Oncolliga, ha destacat que “la conscienciació i la implicació social són essencials per poder seguir desenvolupant aquestes iniciatives que permeten millorar la qualitat de vida dels pacients i dels seus familiars. L’ajut de milers de persones que any rere any han col·laborat en aquesta iniciativa ha contribuït a que puguem seguir ampliant el número de persones ateses”.
Pebrots també a les xarxes socials
Els voluntaris i moltes altres persones han volgut estendre la crida a través de les xarxes socials compartint fotos i vídeos amb les bosses de pebrots amb els hashtags #pebrotscancer i #sumaT, i fent-les arribar al Facebook, Twitter i Instagram de Condis (@condislife) i de la FECEC (@fececfederacio). També s’han sumat a la campanya a través de les xarxes, cares conegudes com la dels actors Queco Novell i Carlos Latre,