Més de 1.400 persones voluntàries han estat implicades en la difusió de la campanya als supermercats de Condis de tot Catalunya

La campanya solidària Pebrots pel Càncer, impulsada per la Fundació Oncolliga, la cadena de supermercats Condis i la Federació Catalana d’Entitats Contra el Càncer (FECEC), ha recaptat un total de 61.786 euros. Aquests fons ajudaran a pacients oncològics i el seu entorn, posant en valor la tasca d’entitats com la FECEC o la Fundació Oncolliga.

La iniciativa solidària, que enguany ha arribat a la seva onzena edició, es va celebrar els passats 20, 21 i 22 de març. Durant aquests tres dies, la clientela de Condis va poder sumar-se a la campanya amb l’adquisició d’una bossa de pebrots solidaris. En total, s’han venut 30.893 malles de pebrots, cedides desinteressadament per Agroponiente, a un preu simbòlic de 2 euros a tots els establiments Condis de Catalunya, tant propis com franquiciats. Els fons recaptats es destinaran a projectes d’atenció psicosocial per a pacients amb càncer i les seves famílies.

“A Condis creiem que junts podem marcar la diferència, i aquesta campanya n’és un clar exemple. Per això ens hem sumat un any més a aquesta iniciativa, donant suport amb tot el nostre esforç i amb la col·laboració dels nostres establiments” ha explicat Lourdes Bullich, cap d’Assumptes Públics i Comunicació de Condis. A més, ha volgut posar en valor la resposta de la ciutadania: “L’acollida ha estat, una vegada més, extraordinària, i volem agrair a tots els qui han participat comprant els pebrots solidaris”.

Per la seva part, Maria Assumpció Vilà, presidenta de la FECEC Junts contra el Càncer i de la Fundació Oncolliga, ha destacat la importància d’aquest tipus d’iniciatives, que contribueixen a conscienciar la societat sobre la realitat del càncer: “Seguim impulsant campanyes com ‘Pebrots pel Càncer’ per tal de garantir que les entitats federades puguin continuar oferint suport i acompanyament a pacients oncològics, les seves famílies i persones cuidadores en moments difícils”.

Enguany, la campanya ha comptat amb el meteoròleg i presentador Tomàs Molina com a “padrí”. El conegut rostre de 3cat, habitual col·laborador de la campanya, es va sumar a la iniciativa amb un vídeo a les xarxes socials per motivar la ciutadania a contribuir comprant una bossa de pebrots solidaris.

Rècord de participació de voluntariat

És l’onzè any consecutiu que Condis i la FECEC sumen esforços en aquesta iniciativa solidària, que promou la venda de pebrots solidaris per donar suport a les persones amb càncer. Des del seu inici, la campanya ha recaptat prop de 780.000 euros, una xifra que ha permès oferir acompanyament anual a més de 10.000 persones afectades per la malaltia, així com a les seves famílies i persones cuidadores.

La solidaritat ha marcat aquesta onzena edició de Pebrots pel Càncer, amb més de 1.400 persones voluntàries compromeses amb la causa que han col·laborat als establiments de Condis d’arreu de Catalunya.

A més de batre un nou rècord de voluntariat, la seva implicació ha estat clau per conscienciar la ciutadania sobre la causa i donar visibilitat a la gran tasca que duen a terme les entitats federades a la FECEC, com per exemple la Fundació Oncolliga. Entre aquests voluntaris i voluntàries, cal destacar els 470 estudiants d’ESO que han col·laborat a través de l’assignatura de Servei Comunitari, aportant així el seu granet de sorra de manera compromesa.